آموزشی

سیگار برگ با توتون طبیعی چیست؟ تفاوت سیگاربرگ با توتون طبیعی و معمولی در چیست؟

آیا می دانید سیگار با توتون طبیعی چیست و یا تفاوت سیگار برگ و سیگار معمولی در چیست؟ اگر کنجکاو هستید که جواب این سوال ها را بدانید و با انواع سیگار برگ آشنا شوید، ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

سیگار برگ چیست؟

در ویکی پدیا در پاسخ به این سوال که سیگار برگ چیست گفته شده:”سیگار برگ، به لوله بزرگی مجتمع از تنباکو گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند”

اما Enzo plus جزئی تر وارد این قضیه شده! سیگاربرگ، برگ نازکی از برگ‌های خشک و تخمیر شده تنباکو است. برای ساخت این سیگار از سه نوع برگ استفاده می شود. دلیل اصلی تنوع و تفاوت در طعم و مزه سیگار های برگ نیز در نوع برگ آن است که در زیر به بررسی آن میپردازیم.

اجزای تشکیل دهنده ی سیگار برگ: فیلر، بایندر و رپر

اجزای سیگار برگ چیست؟

رپر

بیرونی ترین بخش هر سیگار که گران ترین بخش نیز است رپر می گویند. گران بودن این بخش به علت نقش مهمی باشد که در طعم سیگار ایجاد می کند. همانطور که در بالا گفتیم دلیل اصلی تمایز بین سیگار ها در نوع برگ یا همان رپر آن است.

اجزای تشکیل دهنده ی سیگار برگ

یکی از روش های نام گذاری سیگار با توجه به رنگ رپر آن است. رپر های گلخانه ای به علت عدم تابش نور مستقیم خورشید به آن ها و تخمیر شدن به صورت جداگانه، برگی نازک و نرم دارند.

برگ های که در گلخانه رشد نمی کنند به دلیل نور مستقیم خورشید و رشد کردن در کنار برگ های دیگر بافت خشن تر و طعم قوی تری پیدا می کنند.

به برگ‌های گلخانه‌ای برگ سایه‌ای (Shade Grown) و به غیر آن‌ها، خورشیدی (Sun Grown) می‌گویند.

رپرها تنوع رنگی زیادی دارند اما معمولا از روشن‌ترین به تیره ترین به 7 رده رنگی تقسیم می شوند. هرچه رنگ‌ رپر تیره باشد، سیگار مقداری شیرین تر می شود و هرچه روشن‌تر باشد، مزه خشک و خشن تری دارد.

بایندر

بایندر از یکی دو لایه برگ ساخته شده و زیر لایه ی رپر قرار دارد. این بخش معمولا از برگ‌های آفتاب دیده ی بالای گیاه انتخاب می‌شوند زیرا خاصیت کشسانی و مقاوت بالایی دارند و در پروسه‌ی پیچیده شدن خراب و پاره نمی شوند.

وظیفه ی این بخش، نگه داشتن قسمت فیلر(درونی ترین قسمت سیگار) در کنار هم است.

این لایه به دلیل دور بودن از چشم مصرف کننده، لازم نیست که صاف و یک‌دست بوده و در صورت خوردگی کوچک یا چند رنگی و ایرادهای ظاهری از این قبیل باز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلر

به محتوای درونی سیگار برگ فیلر می‌گویند. برای ساختن این قسمت چند برگ تنباکو را روی هم چیده و رول می‌کنند. در این مرحله هنر دست بسیار اهمیت دارد و برتری‌ اصلی سیگارهای دست‌ پیچ به ماشین پیچ نیز به این قسمت بر می گردد. زیرا اگر این بخش سفت باشد، جلوی عبور مطلوب دود و رسیدن آن به دهان را می گیرد. اگر هم شل بسته شود، به علت عبور هوای زیاد از آن، لوله ی سیگار سریع تر داغ می شود و زودتر می‌سوزد به همین دلیل است که شرکت Enzo plus توصیه می کند که از سیگارهایی با طعم واقعی توتون استفاده کنید و با سلیقه و بهترین کیفیت خودتون آن را رول کنید و لذت ببرید.

اگر در فیلر سیگار از برگ‌های کامل استفاده شود به آن  لانگ فیلر می گویند. اگر از تنباکو های خرد شده و رنده شده استفاده شود شورت فیلر می‌گویند.

اکثر سیگارهای ماشین پیچ و پاکتی از نوع شورت فیلر هستند. شورت فیلر هم انواع و اقسام و طعم ها و بوهای متنوعی با کیفیت های متنوع دارد که میتونید در فروشگاه Enzo plus مشاهده کنید.

در سیگار های بزرگ تر برگ های بیشتری جا می گیرد و در نتیجه طعم های پیچیده و متنوع تری می توانند داشته باشند. مثلا می توان در هر کدام از قسمت های رپر، بایندر و فیلر  از برگ‌های گلخانه‌ای و یا از محصولات کشورهای مختلف، کوبا، آمریکا و… استفاده کرد. پروسه‌ی کهنه کردن و تخمیر هم به این تنوع اضافه می‌کند.

تولید کنندگان سیگار برگ،از این طریق سیگارهایی با طعم، رایحه، قدرت گیرایی و حس خاص می سازند.

اگر تمام تنباکوهای مورد استفاده در یک سیگار همه از یک کشور (مثلا کوبا) باشد، به آن “پیورو” به معنای خالص گفته می شود که این روزها کمتر یافت می شود.

تفاوت سیگاربرگ و معمولی

اولین تفاوت سیگار برگ و معمولی در نوع مصرف کردن آن است. سیگار معمولی مانند قلیان است و با پک زدن دود آن را به داخل ریه می کشند. اما دود سیگار برگ را به داخل ریه تمی کشند بلکه با پک های آرام به داخل دهان وارد و پس از چند ثانیه رها می کنند.

یک تفاوت دیگر سیگار برگ و معمولی در بو و مزه آن هاست. سیگار های معمولی بو و مزه تقریبا یکسانی دارند و تقاوت آن ها در وزنشان است.

اما سیگار های برگ و توتون های طبیعی طعم و بوی آلبالو، موکا، وانیل، قهوه ساده و… را دارند.

سیگار برگ را برخلاف سیگار معمولی می توانید خاموش کنید و دوباره آن را بکشید.

قطر سیگار های معمولی گوناگون است اما طول آن ها معمولا یکسان است. اما سیگار های برگ در طول ها و عرض های مختلف وجود دارد که بر همین اساس، آن ها را دسته بندی می کنند.

اندازه سیگار برگ برحسب قطر لول شده محصول و طول آن مشخص می شود و واحد اندازه گیری آن عمدتا سانتیمتر، میلیمتر یا اینچ هست. به مجموع اندازه و شکل یک سیگار برگ، «ویتولا» ی آن سیگار گفته می‌شود.

انواع سیگار برگ

سیگار پاره جو

یکی از از انواع سیگار برگ که نرمالترین شکل آن است، سیگار پاره‌جو است که گاهی “کورونا” هم نامیده می‌شود. کورونا را سابقا معیار قرار می‌دادند و بقیه شکل‌ها را با آن می‌سنجیدند (مثلا گفته می‌شود کورونا دوبل یا نیم کورونا).
سیگارهای پاره‌جو بدنه‌ای استوانه‌ای و ابتدا و انتهایشان یک سایز دارند، یک سرش باز و یک سرش بسته است. طرف بسته را باید باز کرد که سه روش  برای باز کردن آن وجود دارد. یا با کاتر می‌برند یا مثل V باز می‌کنند و یا با دستگاه مخصوص برش درونش ایجاد می‌کنند.

سیگار برگ فیگورادو

سیگارهایی  که اشکال خاص و منحصر به فردی دارند همه تحت نام فیگورادو جمع می‌شوند. معمولا قیمتشان به دلیل سختی تولید کردنشان از پاره‌ژوها بیشتر است.

در قرن نوزدهم میلادی سیگارهای فیگورادو، حتی بیشتر از پاره‌ژوها بیشترین محبوبیت را داشتند ولی از دهه ۱۹۳۰ به بعد کم کم از محبوبیتشان کاسته شد. تا اینکه اخیرا دوباره کمی سر زبان‌ها افتاده و تولید کنندگان سراغش رفته‌اند. تا جایی که برند کوبایی “کوابا” فقط سیگارهای فیگورادو تولید میکند.

سیگاریلو

سیگاریلو، سیگارهای ماشین پیچی که از سیگار برگ‌ کوچک‌تر و از سیگارهای پاکتی بزرگتر هستند. سایز و اندازه اش تقریبا به پاناتلا شبیه است.

سیگاریلوها معمولا فیلتر ندارند ولی گاهی در انتهایشان تکه‌ای چوبی یا پلاستیکی قرار دارد. از کاغذ برای پیچیدن سیگاریلو استفاده نمی‌شود ولی برای پر کردنش از خرده تنباکو استفاده می‌شود. دود سیگار یلوها را هم در دهان نگه میدارند و به ریه نمی‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید